gronstacity -

JAG är en MALLGRODA!!

PUBLICERAT ♥2008-10-05 @ 23:46:04
Jag har varit på kurs med Lillgubben nu ikväll. Men vad han var DUKTIG idag, jaa jag är JÄTTESTOLT över min ljuvliga, goaste lilla pajas =0) Specialsök innebär att man börjar med att hundarna får lukta på vanligt te i en burk, man klickar & belönar när dom luktar i den burken. Sen ökar man burkantalet varje gång. Så nu är vi uppe i 6 burkar = alla. När man då ser att dom fixar teet så kan man stoppa en störning i en annan burk. Störning kan då tex vara ett papper, tikdoft eller något annat. Alla stannade ju till på tikdoften, hanarna alltså =0) MEN dom gick vidare till teet, där dom får belöningen! Jaa det är såå himla kul att se när hundarna jobbar. Ikväll så fick burken med te stå gömd på golvet i ett annat rum, för att se om hundarna hade fattat kommandot man använder sig av vid "banan" så när jag & Dahnino kommer in i rummet så säger jag åt honom att jobba, han började att snoka runt lite men sen måste han ju hoppa på & kolla in alla som satt där inne i rummet först innan han fortsatte med det han skulle göra, och han hittade burken, snacka om att jag blev överraskad men jag blev ju SUPERGLAD också så klart!! Min lilla pajas klarade detta 2 gånger av 2 & han var den enda som gjorde det också. VA?? Han som är den som är MEST pajas av alla på kursen!! Förstå att jag är mallig!!

Jag har ju jobbat hos mammis idag också så det har inte blivit mycket framför datorn idag inte! Så nu måste jag snabbkolla lite bloggar innan jag ska krypa i sängs.

  och SOV GOTT!!







koMMenTarer
Postat av: Cissi

använder du klicker? funkar det bra? har funderat att ge mig på det, men är lite tveksam på hur det funkar. :P

2008-10-07 @ 17:50:40
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Nillah

Svar till Cissi Jaa jag använder klicker & det funkar jättebra =0)

Det finns böcker om klickerträning att låna på bibblan, eller kanske det finns något om det på nätet? Viktigt att läsa om klickerträning, om hur man ska göra o.s.v innan du börjar.



Lycka till!!

2008-10-07 @ 20:25:39
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0