gronstacity -

Borta BRA men...

PUBLICERAT ♥2009-08-31 @ 00:16:41
hemma BÄST =0)

Vi kom hem vid 18 tiden ikväll!! Vi har haft det jättebra trots att det regnade mest hela dan igår!!

I går när vi var upp på Flatruet, (Sveriges högst belägna landsväg & ligger 925 m ö h.) så regnade det så ini tusan & blåste ännu värre!! Jag satt kvar i bilen, men barna, dom skulle ut i busvädret dom, hi,hi, =0)

Småtroll ♥


Här springer dom järnet till bilen, det blåste kallt som bara den!!


Vi var ju över en sväng till Norge också, men det regnade mest hela tiden så det blev inga kort då =0(
Men vi stannade till på en jättefin rastplats & då var vädret iaf skapligt =0) Men inga kort blev det...

Men vi var över en sväng till Norge innan vi for hem också, för barna ville ju så gärna in på en affär som låg i Brekken men när vi for förbi igår & tänkte gå in där så hade dom stängt & dom hade ju så klart inte öppet på söndagar!! Typiskt!! Men då svängde vi in till Brekkens kyrka, men den var inte öppen!! Synd att dom måste ha alla kyrkor låsta nu för tiden!! Att inte folk kan hålla fingrarna i styr...











När vi for en sväng till Messlingen så fick vi se renar, massor =0)


En vit ren såg vi också, en sån har jag aldrig sett förut!! Kanske dom är ovanliga??





Vi stannade till & kollade på ett vattenfall också, Andersåfallet i Hamra, Tänndalen!! Det fanns en trappa att gå upp i också & vilken trappa sen, den var ju hur lång som helst ju!!





Det hände en ganska rolig grejj (tycker vi då, hi,hi,) när vi kom till stugan, vi läste i pärmen vad som gällde i stugan & precis när jag läser: "Inga husdjur i möblerna" så tar Lillgubben en skutt upp på tv-rums bordet & ner på soffan, ha,ha, jag trodde jag skulle svimma =0)
(Efter detta så ställde jag upp grejjer på soffan så att han inte skulle kunna lägga sig där igen... )

Tokstolle =0)


I morse när vi höll på att bära ut grejjerna till bilen så smiter väl Lillgubben ut & drar järnet på en liten upptäcktsfärd... Jag busvisslade, men jag tror att han hade tappat öronen inne innan han drog, hi,hi,  ;0) Så jag startade bilen & tutade en gång, DÅ, kom han som ett skott min lilla dårfink ;0)

Nu är det natti, natti, för mig!! Man blir ju helt slut av att flänga runt på detta vis + att man har varit ute i friska luften mest hela tiden =0)
Det bästa med att fara bort en sväng så här, är att det är så himla skönt att komma hem!!

Kram!!


koMMenTarer
Postat av: Anonym

Va KUL ni verkar ha haft trots vädret :O) Men ännu roligare att mi är hemma igen hí hi

2009-08-31 @ 20:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0