gronstacity -

Dåligt med uppdatering...

PUBLICERAT ♥2009-11-17 @ 01:57:43
här på min blogg!! Varör? Jo, jag sitter inte så mycket vid datorn nu... Jag håller på att sticka tjocksockor =) Jag är klar med Nicoline & Johanneh's & har börjat med Lillesyrrans, en är klar & jag har börjat på den andra, så här ligger man i vettu ;) Så snart Lillesyrrans "tjockisar" är klara så ska jag börja med dina C =)

Igår när jag var iväg & köpte hundmat så hade hon även tid att klippa klorna på Lillgubben =) Jag kom ihåg första gången jag var iväg & skulle få klorna klippt på honom... Oj,oj,OJ!!, Det tog 40 minuter om inte mer (han är tjurig & stark) när det var klart så var jag sjöblöt i svett & hade lika mycket päls som Lillgubben, jag såg ut som en tvåbent Golden, hi,hi ;) Det gick nog ett par gånger till innan jag kom på den ljusa idén att jag kunde ju prova att använda mjukost medans hon klippte klorna, vilken skillnad det blev, nu tar det max 5 minuter att få klorna klippt på honom =) Jag kan även berätta varför jag inte klipper dom själv, han är lite rädd om tassarna (har ingen aning om varför, jag har aldrig klippt för långt eller nåt sånt så att han har kännt nåt obehag, men vissa hundar kan vara det bara ändå har jag hört) Man får ju hålla i tassen men rätt som det är så rycker han undan den & det är ju då man skulle kunna göra honom illa, så istället så tycker jag att det är bättre & det känns bättre för mig, men säkert för Lillgubben med ;)  att det är en som är van som gör det!!

Det där med att mjukost skulle vara så bra fick jag höra om för länge sen av Bästaste Hundfröken, när jag gick valpkurs 2007, men då i ett annat sammanhang alltså inte i samband med kloklippning, men jag tänkte, jag testar & ser om det funkar & det funkar ju kanonbra!!

Är uppe alldeles för sent... Men jag la mig & tittade på teve vid 16.30 & somnade till vid 17-tiden & vaknade 19.30!! Inte bra!! Men jag ska lägga mig nu & iaf försöka sova!!

Jag måste ju fixa klart fotoalmanackorna också...Tiden går... För fort!!
Inte lätt när det är svårt ;)

Kram

koMMenTarer
Postat av: Catta

Åh vad bra med tjockisar, jag väntar och längtar :)



Ang kloklippning så är Tony likadan, han ligger och rycker med benen, piper och gnäller och liksom puttar bort min hand med den fria tassen, hur jobbigt som helst, man blir galen!

2009-11-17 @ 07:20:58
URL: http://cattasbubbla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0