gronstacity -

♥ Golden Retriever ♥

PUBLICERAT ♥2011-01-25 @ 06:31:54
Jag har ju 2 stycken, SAMMA ras men helt OLIKA till sättet :)
Joo, alla hundar är ju olika, men är det samma ras så ska dom väl likna varann littegrann iaf, kan man ju tycka...
Vad jag har sett så kallas ofta dom vita Golden Retriever för Utställningsgolden & dom guldbruna kallas för Jaktgolden. Men fortfarande ska de ju vara SAMMA ras, lite knepigt ändå tycker jag då, för dom är ju jätteolika, både till sätt & utseende, jo visst, samma egenskaper har dom ju, men ändå, liksom...

Så här kan jag beskriva mina:
Dahnino är vit, alltså en så kallad Utställningsgolden, han är lugn, cool, kommer han inte idag så kommer han en annan dag, hi,hi, ;) Det är lätt att lära honom nya saker :) Han vill bära på nått när han blir glad men annars så bär han inte. Ska man träna med honom & efter typ 3 gånger då kan han liksom strunta i att vilja göra fler gånger, å  då bara lägger han sig ner & då spelar det ingen roll hur mycket man än försöker så ligger han bara där, liksom, ha,ha, :) Sånt som brukar funka på alla andra hundar brukar inte funka på Dahnino, så han är väldigt speciell kan jag säga, ha,ha, :D Men han har en alldeles speciell plats i mitt hjärta också ♥
Han tycker inte att det är så där jättekul att apportera men typ en eller 2 gånger kan gå om man har tur :) Han kan simma men han gör det helst inte, han tycker att det räcker med att bada benen bara ;) SÅ, de är ju tur att jag inte tänkte jaga pippi med Dahnino, för då hade jag ju fått simma ut & hämtat pippin själv, ha,ha, ;)

Dahnino


Raven är guldbrun, alltså en så kallad Jaktgolden, han kan vara lugn ibland, hi,hi, ;) Han är väldigt gosig & vill gärna pussas & även kramas, skulle det gå så skulle han kunna krypa in i en, hi,hi, :) Det är mycke motor i honom kan jag säga :D Han kommer som ett skott när man ropar på honom :D Jag upplever det som att det är litte svårare att lära Raven olika saker, för han är så exter, han har liksom inte tid att ta in vad man vill att han ska göra... Men tids nog, kanske ;) Han älskar att apportera & han bär saker ganska ofta, men mest då han blir glad :D Han är galen i mat & allt som går att äta eller inte äta, ha,ha, ;) Han är helt sanslös på att hoppa, alltså grym ;) Han bara måste ha en plåtmage, jag menar allt som han stoppar i sig, bl.a örngott, handdukar, strumpor m.m. & han har aldrig varit dålig i magen, det är nog ingen renrasig Golden Retriver tror jag, det är nog lite känguru & get också, ha,ha, ;) Han är inte förtjust i att bada, men det ska bli spännande att se till sommarn om han vill bada & förhoppningsvis så kan han simma också :) Han "pratar" & flinar, han är ju så gullig♥

Raven




Dom är väldigt speciella mina grabbar♥ MÅNGA skratt blir det, men ett gott skratt förlänger ju livet så jag kommer nog att leva föralltid, typ, ha,ha, ;D

Kram♥

koMMenTarer
Postat av: Ewa Carlefred

Nämen jag såg faktiskt nåt skutta över fårstängslet och ut till skogs när Dolly var i höglöp :O

Kan det ha varit Ravens pappa...

Han är nog inte riktigt lik sin syster på inlärning då för Duvan älskar att lära sig saker, Emma kör lite med shaping och klicker men även med kommandon. Ju mer Emma tränar desto mer vill hon lära sig :D

Men huvudsaken är ju att ni trivs ihop du o pussepojken <3 // Kram Ewa

2011-01-26 @ 20:55:23
URL: http://www.oskarsgarden.se
Postat av: Pernilla

Svar till Ewa: Ha,ha, mm de verkar ju som att hoppandet ligger i blodet, Ravens farfar är ju inte heller så dålig på att hoppa, hi,hi, ;)

Raven är ju nyfiken på när man ska lära han nått nytt men han blir ju så till sig, så han har litte svårt att koncentrera sig liksom, hi,hi, ;) Men han är den GLADASTE vovve jag nånsin har träffat♥ :D Jag ÄLSKAR honom så himla mycke♥ Vi trivs utmärkt ihop, vi är som gjorda för varann, Pusspojken♥ & jag :D Kram♥

2011-01-27 @ 06:09:55
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0