gronstacity -

Konstig dröm...

PUBLICERAT ♥2008-11-23 @ 05:01:04
Jag vaknade kl 3 av att jag drömde jättekonstigt!! Jag var pytteliten & sprang omkring bland bokstäverna i Mamma Beckas blogg =0) Jaa, ni hör ju själva... & jo, jag har feber & det är nog inte bara en temp på 38 grader utan närmare 48 ;0) Som det känns iallafall!! Just nu håller nog febern på att släppa för jag svettas så ini tusan!!

Igårkväll strax före 21 så fick jag för mig att vi skulle gå kvällspromis i elljusspåret, jaa sagt & gjort vi blåste ner & började gå. Jag hade ju inte en aning när ljuset skulle släckas för jag tittade men det stod ingenstans om det... Så jag tänkte att det tänds nog när det skymmer & släcks när det blir ljust ute... Men tänk så fel jag hade, när vi gått i ca en halvtimme så vad händer? Jo det blir kolsvart!! Det var ju tur att jag hade med mig mobilen för jag har ju en lampa på den =0) Jag blev ju faktiskt brydd att det släcktes redan 21.30... Men nu vet jag ju iallafall det tills nästa gång =0) Det var ganska så kallt 13 minusgrader men det var skönt som tusan!!

Jag har försökt att somna om men det är omöjligt!! Så istället för att ligga & vrida & vända mig i 18 tusen varv så klev jag upp & hamnade här naturligtvis =0)

Till middag åt vi pommes & fläskfilé gryta. Jag har ingen aning om det smakade bra för jag är såå förkyld så jag har tappat både smaken & lukten. Men barna sa att det var supergott!! Det är ju allt himla trist att inte känna vad det smakar det man äter!!
NU ska jag kolla lite bloggar. BRA att det finns något att fördriva tiden med när man inte kan sova =0)

Våran kissebäbis som ofta får vara modell när jag leker med kameran =0)

Tjillevippen på en stund!!

koMMenTarer
Postat av: Sofie

Svar: Jejemen! :)

Vilken fin bild, du verkar ha en kanon kamera!

2008-11-23 @ 07:10:00
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Nillah

Svar till Sofie: Tack!! Jag har en digital systemkamera, en Nikon D60. Jag är väldigt nöjd med den!!

2008-11-23 @ 10:52:02
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Postat av: LottaS

Fantastisk skärpa i bilden! Söt misse!

2008-11-23 @ 18:38:57
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Linnea

Heej=) Ja hundar ÄR lycka för oss hundfantaster!:D

Absolut har vi olika referenser för vad som funkar med hundträning/uppfostran!

Just korrigeringarna gör inte illa hunden utan är en metod för att snabbt avbryta ett oönskat beteende. Precis som varghonan och precis som vi människor uppfostrar barn(fast med den skillnaden att vi pratar)! Han gör aldrig illa en hund utan gör att den känner tillit och respekt, inte repekt av rädsla. Skulle man inte säja ifrån åt ett barn (tex) skulle det tillslut ha kontrollen på mamma/pappa istf tvärtom. Samma med hunden.

Självklart kan man träna med enbart belöning om man tycker att det funkar!! Men uppfostra måste man ju oxå.

Då hunden gör ngt han inte får...hur gör du då? (nyfiken).

Det bästa med honom är att han verkligen "pratar" med hunden som dom gör med varandra - Kroppsspråk och energier. Tycker han är helt klart bäst! Hade du läst hela hans bok? Vad tyckte du inte verkade bra då? Stora kramen till er!! /Linnea

2008-11-23 @ 19:21:41
URL: http://linneasekgkurva.blogg.se/
Postat av: Nillah

Svar till Linnea: Jag BELÖNAR Lillgubben för RÄTT BETEENDE, IGNORERAR när han gör FEL. Att förstärka ett önskat beteende med något, som är positivt för hunden (T.ex. en godsak, leksak, smek, snäll röst...) ökar ju sannolikheten att han själv VILL upprepa beteendet igen. När Lillgubben gör något han inte får eller något jag inte tycker om så använder jag lite mörkare röst för att han ska höra skillnad när jag är missnöjd eller glad, när jag är glad så använder jag ju såklart en ljusare & gladare röst =0) Men jag TAR aldrig i eller på honom utan använder BARA rösten. Jo jag läste hela boken & jag tyckte att boken var bättre än det som visas på teven.

Kramar i massor<3

2008-11-24 @ 07:20:55
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0