gronstacity -

Det är mycket skryt nu...

PUBLICERAT ♥2009-05-11 @ 22:46:41
Ikväll for vi iväg till Bobodarna & körde sök med Lillgubben!! Vi har ju inga walkie talkies så det ska jag ta & införskaffa ganska så omgående, för då har man ju lite mera koll, liksom!! (Vi skulle ha behövt sånna ikväll) Nu ska jag skryta igen här, jaa, det är mycket skryt nu, jag vet, men jag blir så himla glad & mallig när Dahnino är så duktig =0) Så ni får stå ut, hoppas jag ;0P

Nu till skrytet: Nicoline & Johanneh gömde sig & jag skickade ut Dahnino, han sprang järnet in i skogen & sökte efter dom sen kom han springandes emot mig men UTAN sökrulle?? Hmm, har han inte hittat dom??... Så jag skickar ut honom igen & sen kommer han in till mig bärandes på Nicolines mössa!! Då sa jag åt honom att visa & han järnet in i skogen, jag hade jämt göra att hänga på men han visade dom!! Vilken hund jag har!! Så när vi kom fram till dom så frågade jag Nicoline om han hade hittat dom & tagit sökrullen & det hade han, (men det visste ju inte jag eftersom att vi inte har några walkie talkies...så hade jag vetat att han hade hittat dom & tagit sökrullen så hade jag ju bara visat händerna vilket betyder typ "men vart är sökrullen då?" så hade han ju vänt & hämtat den direkt, men jag hade ju inte en aning om att han hade hittat dom så jag skickade ju ut honom igen...)

Men sökrullen då... Hur i hela friden skulle vi hitta igen den?? Inte lätt att försöka hitta en sån i skogen!! Men jag chansade att säga LETA till Dahnino, (men när jag säger leta så brukar han ju leta godis...så jag tänkte att hur i hela friden ska han fatta att jag vill att han ska leta efter sökrullen då...) Han letade & letade & tillslut så hittade han sökrullen, va? snacka om att man blir stolt!! Sen gömde jag sökrullen & sa till Dahnino att "Leta Rulle" & han satt igång direkt att snoka & HITTADE den!!  Jag bara hoppade & skrek: "Åh vad du är duktig, Bra killen" av glädje & han fick en FULL näve med belöning =0) Jag gömde & sa "Leta Rulle" 3 gånger till & han hittade sökrullen ALLA 3 gångerna!!

Det FÖRSTA jag tänkte när han kom med mössan var: "Åh jag måste ringa till Hundfröken & berätta!!"
Hon är med överallt fastän hon inte är med, ha, ha ;0P

Här kommer han tillbaka UTAN sökrulle...


Här kommer han i full fart med...


Nicolines mössa =0)


Vilken kille jag har!! 


Nä nu blir det sängen & kolla teve =0)
Natti, natti & kram på Er!!

koMMenTarer
Postat av: ninna

Han borde få diplom så duktig som han är! En riktig bra sökhund är han ju!!

2009-05-12 @ 08:52:05
Postat av: Carita

Vad glad jag blev när du ringde och berättade och att jag får vara med på ett hörn fastän jag inte är närvarande.

Kram till er alla

2009-05-12 @ 10:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0