gronstacity -

Det var inte så!!

PUBLICERAT ♥2009-08-23 @ 19:57:44
Halloj där!!
Dåligt med uppdatering... Men det bara blir så ibland!!

Idag har jag & Lillgubben varit på kurs =0) ALLTID lika skoj!! Idag körde vi ute & Lillgubben var jätteduktig, alla hundar var jätteduktiga =0)

Jag fick ett samtal igår... Lilla Frida som Dahnino har varit med hade fått rävskabb, så det var ju bara att ringa veterinären så han kunde skriva ut skabbmedel!! Lättsamt nu när det finns enklare grejjer för skabb & sånt än att tvätta med schampo!! Medlet är väl ganska så dyrt, men det kan det ju vara värt när man slipper hålla på att bada & tvätta hunden flera gånger, speciellt när man har en hund som inte tycker om att bada??!! Så på kursen fick Lillgubben köra sist av alla, man vill ju inte riskera att nån av dom andra hundarna i gruppen skulle få skabb, det ska ju vara väldigt smittsamt har jag hört!!

MEN...

Jag fick ett väldigt trevligt samtal alldeles nyss, Frida hade INTE rävskabb utan hon hade fått i sig choklad & fått en allergisk reaktion av det!! Choklad är ju väldigt giftigt för hundar så det var ju TUR att det inte blev nåt allvarligt med lilla  Frida♥

Lök, rå eller tillagad är inte heller bra för hunden, den kan ge blodbrist!! En grejj som jag inte hört tidigare är att om hunden skulle komma över en bulldeg, jaa då kan det gå illa... En jäsande deg utvecklar etanol som ger alkoholförgiftning. 300 gram deg kan ge en hund på 20 kilo en alkoholhalt på 4,2 promille!!

Nu ska jag ut i det härliga vädret =0)
Kram!!

♥Gullisar♥

koMMenTarer
Postat av: Frida

Jag vilken TUR att jag inte fått rävskabb av den attans räven som smyger runt här och tänker ta våra höns,meeeen jag jagar bort den snabbt,farsan hänger på ganska bra han också.Och choklad det måste jag nog sluta äta,kanske min lillhusse Simon också ska bli portad att äta det eftersom vi är bästisar och delar på allt??Jaja tur är att jag är frisk så vi kan ses min älskling Dahnino <3

2009-08-24 @ 08:14:44
Postat av: Gunilla

Vilken tur att ni inte fått skabb...Det finns jätte lättsamma medel nu, men ack så dyrt!



Sköt om er

Kram

Gunilla

2009-08-25 @ 20:13:09
URL: http://www.shakiralines.com
Postat av: Gazton

Vilken tur att det inte var rävskabb ändå. Hm! titta på den här sidan över saker som är farligt för oss fyrbeningar =)

http://www.klintagummans.se/farligt.php

2009-08-26 @ 22:51:12
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Nillah

_Svar till Gaston_: Tack för tipset, jag ska genast besöka den sidan =0)

2009-08-27 @ 00:30:52
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0