gronstacity -

Besöket hos...

PUBLICERAT ♥2011-08-20 @ 08:34:48
veterinären gick väl sådär... Dahnino hoppade upp på bordet direkt men när vet. skulle kolla honom i öronen så ville han inte alls vara med. Men det lilla hon hann se så såg det bra ut :) Jag hade mina aningar om att rävskabben hade orsakat fukteksemet, som i sin tur ledde till både öroninflammation & ögoninflammation. Det som fick mig att misstänka det var ju att Dahnino aldrig har haft nått problem med fukteksem tidigare, han fick ett litet på halsen när han var ca 1 år, men då räckte det med att raka bort lite päls & badda med alsolsprit. När han var 2 år så hade han bara lite skorpor på halsen som jag bara borstade bort. I fjol hade han ingenting :) Veterinären sa igår att hon också var ganska så säker på att rävskabben hade orsakat alltihopa. Det är vanligt att hundar får just fukteksem på kinden när dom får tex löss & rävskabb.

koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0