gronstacity -

Dahnino hade inte bara...

PUBLICERAT ♥2011-08-01 @ 18:04:25
fukteksem på kinden, han hade öroninflammation i ena örat + ögoninflammation, verkligen STACKARS min lilla go'gubbe♥ Så nu har vi det vi gör i ett par veckor framåt. Det var ju första gången Dahnino var till en veterinär idag pga sjukdom & han var verkligen TOPPENDUKTIG :)) Det var väldigt nära att jag skulle svimma när dom började raka bort pälsen & eksemet började synas, så jag fick gå ut & iväg för att skölja ansiktet i kallvatten, kändes bättre efter en stund.

Behandlingen på detta är inte bara ett kan jag säga... Tänk va lättsamt, om han bara hade haft fukteksem, men, men, det är bara att gilla läget & hoppas att dom här dagarna går fortare än fort!!
Behandlingen:
Morgon: * Droppa öronrengörning i öronen & göra rent.
* Skölja ögonen
* Tvätta rent eksemet, torka torrt + smörja på nån gelsalva
* Efter 1 timme ska det ner 8 st droppar i varje öra + 1 droppe salva i varje öga
Och på kvällen ska det göras detta:
* 8 st droppar i varje öra
* Skölja ögonen
* Tvätta rent eksemet, torka torrt + smörja på nån gelsalva
* Efter 1 timme ska det droppas i ögonen

Eksemet ska behandlas i 7 dagar & ögon & öron i 14 dagar.

Första gången ikväll & det var inte en lätt match kan jag säga, men hoppas på att det ska gå bättre & bättre för varje dag.

Tänkte lägga ut en bild på fukteksemet här, blunda om du är känslig ;)

Det ser läskigare ut i verkligheten än vad det gör på bilden.

Tratten är inte hans bästa vän direkt, kan jag säga, han går in i allt & ibland så nästan snubblar han på den, hua stackars liten♥



koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0