gronstacity -

TRADERA

PUBLICERAT ♥2008-10-30 @ 09:03:29
Jag kan inte bli medlem på Tradera för att någon har använt MINA uppgifter. Detta hände för snart 2 år sedan. Jag blev ju jättebrydd när det ringer människor & frågar om bl.a en mobiltelefon som jag skulle ha haft till försäljning på Tradera. Jag sa att jag är ju inte ens medlem på Tradera, men uppgifterna som han uppgav om mig, min adress & telefonnummer stämde ju... Samma dag eller dagen efter ringer så ringer det en kille & frågar NÄR barnvideofilmerna kommer som dom hade köpt av mig, ÄVEN att dom hade betalat in på "mitt" konto, + att det var barnets sparpengar... Vad jag kände mig skyldig fastän jag inte hade gjort något, men det kunde ju inte dom som ringde veta. Jag polisanmälde detta även han som ringde om filmerna gjorde en polisanmälan. Några månader senare får jag ett samtal av polisen som talar om att dom vet vilken som gjort detta & att det var en typ neröver & att det inte var första gången som han hade sysslat med sånt här. Tiden har ju bara gått men jag tycker att Tradera är en bra sida & man kan ju göra många klipp. Jag kontaktade Tradera & frågade hur JAG skulla kunna bli medlem & dom svarade att jag skulle skicka in papper på polisanmälan + ett nyutskrivet personbevis. Jag har skickat in papprena till Tradera men har ju glömt bort att kolla om dom har fått mitt brev. Så det ska jag ta & kolla upp NU.



  & Hej på ett tag!!

koMMenTarer
Postat av: LottaS

Usch, det är otäckt när man får sin identitet stulen. Bra att det klarades upp. Man är ganska oskyddad i dagens datorsamhälle känns det som. Hoppas du hittar något kul att bjuda på.

2008-10-30 @ 10:43:33
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Kristina

Fy f*n vad obehagligt!!Tur det ordnade upp sig iaf!

Jag är Tradera-beroende =D Handlar märkeskläder till Emil bla, superbilligt och oftast sprillans nytt! Mii lajk =)

Kram

2008-10-30 @ 11:29:30
Postat av: Sofie

Jo jag är medlem på tradera. Har gjort många lyckade köp där.

Men för ca en månad sen åkte jag på min första nit.

Hade vunnit 2 st NYA läppglanser för 11 kr.

Betalade in det + porto dagen efter vinsten..men fick aldrig några varor. Säljaren påstår att jag inte betalt in några pengar TROTS att jag har kvitto på detta!!!

Så himla irriterande, jag lämnade negativt omdömmde SÅKLART, och vet du? Den idioten lämnade negativt omdömme på mig och påstår att jag INTE betalt??

Grrrrrrrrrrrrrrrrr!

2008-10-30 @ 11:40:15
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Emma

Va jobbigt :S bra att det löste sig iaf :)

2008-10-30 @ 11:43:24
URL: http://emmamathildaa.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Ooo jaa massor av fynd,tradera är bara BÄST.HOPPAS du kan bli medlem där igen...KRAM

2008-10-30 @ 11:45:38
Postat av: Nillah

Svar till Kristina: Hmm, det tog ett tag innan jag kom på vem du var... Kristina, Emil, EMIL????

Jag är ju såå inne på Putte så det kopplade inte direkt =0)



Jaa, det var ju himla obehagligt från början när jag inte visste om det var någon jag kände eller inte. Är det någon på byn? Isf VEM? Är jag ovän med någon? Nää, inte vad jag vet...osv.

Det snurrade ju ganska så bra i luvan ett tag!!

Kram



2008-10-30 @ 12:56:15
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Postat av: Nillah

Svar till Sofie: Nämen vilken stolle!! FY för såna typer!!

2008-10-30 @ 12:59:08
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Postat av: Nillah

Svar till Lise-Lotte: Jag pratade med Tradera idag på fm angående brevet som jag skickade till dom, om det hade kommit fram & så. Hon skulle kolla upp det & mejla mig under dagen, så sen ska jag väl iaf kunna bli medlem där jag med & få göra en massa klipp =0)

2008-10-30 @ 13:04:45
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0