gronstacity -

Fiskgryta som är jättegod!!

PUBLICERAT ♥2009-07-13 @ 15:14:38

Om man tycker om fisk, såklart!! :)

Skeppargryta
4 Portioner:

* 600 gram Torsk eller det går utmärkt med pangasiusfileér också :)
* 2 Tomater
* 1 tsk salt
* 1 krm svartpeppar, (men jag brukar använda vitpeppar för det tycker jag blir godare!!)
* ½ dl finhackad dill
* 2 dl vispgrädde

Gör så här:
(Jag brukar alltid koka fisken först, så att jag vet att den är klar!! Det behöver man säkert inte men jag gör det iallafall)

Tina den djupfrysta fisken något. Skär den i 3 cm tjocka skivor, dela färska fileér om dom är stora. Skär tomaterna i skivor. Lägg dem i en låg vid kastrull. Lägg fisken på tomaterna, strö över salt, peppar & dill. Häll på grädden. Låt alltsammans koka på svag värme under lock 5-15 minuter. (Den längre tiden för otinad fisk)
Servera med kokt potatis!!



Det ska vi äta till middag idag, mums fillibabba!!

koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0