gronstacity -

Min & Mammis dag...

PUBLICERAT ♥2009-09-24 @ 16:43:09
igår!! Först var vi på Biltema & där blev vi säkert i 1 ½ timme... Det tar tid att gå runt & kolla vart allt är, fastän man har en lapp där det står plan & hylla på, men det är ju lite svårt när man inte ens vet hur grejjerna ser ut... På Biltema hade dom allt som jag skulle ha förutom EN grejj, det har aldrig hänt, det brukar vara så att dom har bara EN grejj av allt som jag ska ha!! Efter Biltema blev det Jula & där blev det ett element & en påslös dammsugare som jag fick av mammis =)

Kl 16 kom vi till MatMässan, det var ganska så mycket folk =) När vi kom in så blev det provsmakning =) Det första provsmaket var det Tv-Kocken Markus Aujalay som bjöd på & det var bland det godaste jag nånsin har smakat!!
Provsmaket som Markus Aujalay bjöd på:

Räkor
Mango, pyttesmå tärningar
Gurka, pyttesmå tärningar
Koriander färsk, hackas
Chili, urkärnad & finhackad
Lime, Pressad
Olja
Salt
Peppar


Det blev mycket provsmak kan jag säga =)
Efter allt provsmak blev det middag & då bjöds det på fläskfilé, rostbiff, potatisgratäng, kantarellsås, bearneissås, sallad & vitlöksbröd, mums filibabba var det!! Blir vi bjudna på nån mer sån där mässa, så ska iallafall jag garanterat gå =)

Nu ska jag hänga tvätt & fortsätta med städningen innan det är dax att skjutsa Nicoline & J på ridskolan innan jag ska på möte kl 18!!
Ha en trevlig kväll!!

Kram!!








koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0