gronstacity -

Har börjat tränat in...

PUBLICERAT ♥2010-04-14 @ 18:57:18
klickern!! Så här gjorde jag, pyttesmå bitar med korv, när jag stoppade in korven i munnen på Raven så klickade jag för att få honom att förstå, klick=belöning, om inte hunden tycker om "godis" så kan man ju belöna med nått annat som hunden gillar, tex lek men jag använder korv, han gillar ju mat, hi,hi, ;D

När jag ropar Raven så kommer han som ett skott, men jag passar ju såklart på att ropa när han inte har nått för sig, för då är ju chansen större att han kommer, liksom =)

Jag la ut godis på backen som han fick snoka reda på, jag snokade med näsan & då började han att snoka i backen & då sa jag leta, så gjorde jag några gånger, så det ska bli kul att se hur han gör nästa gång =)

Har koppeltränat lite också, från början ville han inte gå ett steg, men det kan man ju förstå =) Men sen gick det bättre så det är ju bara att träna på!!

Idag har det inte varit lika fint väder, regnade på förmiddan, men det spöregnade ju inte, så vi var ute som vanligt =) Det kändes nästan som om det var höst, på med jacka & mössa =)

Idag så pinkade Raven på gräs, för första gången, bra, för snart är ju snön borta!! Han vill ju gärna göra ifrån sig på snön...

Mycke bus med brorsan






Det är skojjigt att leta reda på pinnar & gnaga på =)


Han är hopplös på att hämta skor...


Kram ♥

koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0