gronstacity -

Koppelträning!!

PUBLICERAT ♥2010-04-17 @ 08:41:05
Igår kväll så skulle vi prova att gå en mini-mini-promis i koppel & kära nån vad han skuttade fram, han var som en kanin, ha,ha, ;) När vi kommit en liten bit så gnällde han & vände om & det var samma skuttande på hemvägen, hi,hi, ;)

När vi kom tillbaka hem så gick vi bort till "våran" skog, där släppte vi lös Dahnino också, men när vi skulle tillbaka så när vi kommer till tennisplan så drar Dahnino järnet upp till grannarna...Jag antar att han stack dit & mumsade i sig en massa rådjursbajs...(grannen matar rådjuren) Jag ropade & busvisslade men öronen hade nog ramlat av i skogen... Jag fick ta bilen & fara upp & hämta Dahnino hos grannen, stolle, ha,ha, ;D

När vi kom in strax före 21.30 så efter en liten stund så gick Raven & la sig på sitt täcke & somnade vid 21.40 (på dagarna sover han alltid i köket på en filt) Jag trodde aldrig att han skulle sova hela natten, MEN det gjorde han, ända till 6.30 i morse =D 9 timmar!!, ingen olycka inne, snacka om LYX =)

Han är hopplös på att hämta skor & annat, han tar allt till Dahninos säng =)


Mumsade i sig lite mat innan det var dax att gå ut andra gången!!


Busade järnet ute & när vi kommer in så är han TRÖTT & somnar som en liten gris =)


Nu ska jag mumsa i mig nån frukost innan Raven vaknar!!

Kram ♥

koMMenTarer
Postat av: Ewa Carlefred

Känner igen det där med skorna sen mamma Dolly var liten =)

Vi var i Härnösand igår med Duvan och Grouse, gick jättebra =)

Grouse är en riktig tuffing i nya miljöer medans Duvan är lite försiktigare.

De var ute på tre olika ställen.

På SSRK härnösand fick de gå upp i en trappuppgång, Grouse knatade upp utan problem men Duvan fick jag locka med godis och sitta i trappan en stund och vänta på att hon skulle ta de fyra stegen upp.

Trappuppgångar var något jag missade med Dollan när hon var liten så det har tagit lite tid innan det har fungerat, men nu går det bra.

Man lär sig av sina misstag för varje ny valp, man kan ju inte tänka på alla olika saker som hunden ska klara av i sitt liv.

Bor man på landet som oss så måste man åka rätt mycket i början för att miljöträna på olika platser.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag det är så roligt att läsa din blogg och se alla bilder, fortsätt så =)

Imorgon kommer en spekulant på Grouse som jag tycker verkar jättebra, håll tummarna // Ewa med flock

2010-04-17 @ 10:35:39
URL: http://www.oskarsgarden.se
Postat av: Pernilla, Matte till Raven

Svar till Ewa: Ja, man kan ju inte tänka på allt =) Dahnino har det aldrig varit problem med att gå i trappor, vi har ju 2 trappsteg upp till bron + 2 trappsteg från groventrén in till köket & sen har vi ju en värsta långtrappa borta på Vattenfall (vi bor ju breve Torpshammars kraftstation) Raven är en riktig tuffing, han smiter ju ut från inhängnaden & går där på utsidan & snokar för sig själv, hi,hi, ;) Men oftast när jag ropar Raven så kommer han som ett skott, jag passar ju givetvis på när han ser ut att inte ha nått för sig =)



Jag ska hålla tummarna att Grouse får flytta till en egen familj =)



Vad skoj att du gillar min blogg & mina bilder, tack =)



Kram// Pernilla

2010-04-17 @ 11:18:25
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Postat av: Maj-Britt Solgren

Har läst din blogg ettag nu och det är jätte trevligt att läsa om er nya familjemedlem.Du verkar vara en tjej som verkligen lägger ner tid på dina hundar,tänk om ALLA hundägare var som du?Lycka till med allt.

2010-04-17 @ 23:26:20
Postat av: Pernilla, Matte till Raven

Svar till Maj-Britt Solgren: Tack så mycket♥

Även tack för att du lämnade en kommentar =)

2010-04-18 @ 06:59:38
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0