gronstacity -

Behandlingen av...

PUBLICERAT ♥2011-08-04 @ 06:09:57
... Fukteksemet, örininflammationen & ögoninflammationen på Dahnino♥ Känns som om dagarna sniglar sig fram kan jag säga... Jobbigt men det är ju ett måste, så det är bara att gilla läget, hur jobbigt det än är. Det går iaf bäst att göra rent & smörja eksemet, troligtvis så är det för att det kliar, så det är skönt när man grejjar där. Ögonen går det väl hyfsat med men öronen då är det brottningsmatch som gäller ;)  Så det blir några brottningsmatcher om dan ;) Han är ju stark som en oxe & TJURIG hi,hi, ;) Men vi är tjurigare OCH starkare ;) Men jag har ju turen att ha VÄRLDENS BÄSTA hundfröken Carita som ALLTID har tid för mig när det behövs hjälp, råd & stöttning :)) Såå himla skönt att bara veta att hon hjälper mig med detta OM det skulle behövas, men just nu så klarar vi oss själva, mycke pga att man VET att det FINNS hjälp att få skulle jag tro :)) Min oro att Dahnino♥ skulle avsky mig efter det man måste utsätta honom för, är nu liksom borta, Carita hade RÄTT i det hon sa, att han tycker om mig ÄNDÅ, fastän man måste göra det här jobbiga. För i måndags kväll så kom Dahnino upp i sängen & la sig breve mig med sitt huvud på min mage :) Är inte det kärlek♥ så säg :) Även i tisagskväll & igårkväll♥ :))

Eksemet läker som det ska iaf, men jag tycker att det ser liiite otäckt ut, men på nått konstigt vis så går det bättre & bättre för varje gång jag gör rent eksemet :)


Det ska verkligen bli skönt för Dahnino♥ när han får slippa den dumma tratten, som bara är ivägen överallt. Han går in i allt som finns, sötproppen♥ :)


På måndag kl 10 så blir det återbesök till veterinären på Södra berget :) Jag längtar & hoppas verkligen att eksemet har läkt så pass att tratten får tas bort :) + att det bara är 1 vecka kvar av behandlingen av ögon & öron :) Just nu känns det som att det är en evighet dit, men förhoppningsvis så går det bättre & bättre för varje dag :)

koMMenTarer
Postat av: Vännen

Men huuuaaaa så han ser ut i denna tratt...lille lille gubben <3 MÅSTE komma upp och hälsa på er allesammans och kramas lite med Dahnino.

2011-08-09 @ 10:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0