gronstacity -

Besöket hos...

PUBLICERAT ♥2011-08-16 @ 23:10:00
veterinären med Raven gick så himla bra :) Han var så duktig, MVG ++++++++ kan jag säga :)) Vilka grabbar♥ jag har alltså, LYLLOS mig :)


Raven har kliat sig några dagar, har gått igenom pälsen men har inte hittat nått spännande ;) Behandlade honom med Exspot för löss, loppor & mjällskabb, jag ville ju så klart behandla Dahnino också men (pratade med veterinärhuset i sundsvall & där sa Dahninos veterinär att jag ej fick behandla honom med exspot, just nu, när han går på annan behandling)

Men så nu efter 5 dygn så kliade sig Raven fortfarande + att han blev geggig i örat igår. Så efter att jag pratat med veterinären så fick vi en akuttid kl 10. Vi fick komma in nästan på en gång. Att kliva upp på vågen gick sådär men till slut så :) 25 kg Raven♥ Inne på rummet så måste han ju upp på bordet så jag sa bordet, så hoppade han upp utan problem :) Detta tack vare att vi har gått på agility, kul när man kan använda det i andra samanhang + att det är ju lättsamt när dom hoppar upp själv :) Han satt så fint när veterinären tittade på honom. Vi fick hålla honom lite när han skulle raka bort lite päls där Raven hade tuggat sig, men vet. hittade inget som tydde på att det kunde vara rävskabb. Vet. gjorde ett skrapprov på framsidan av öronlappen & det visade sig vara rävskabb. Jag hade ju mina aningar att det kunde vara det, men allt sånt där med klåda brukar ju kunna likna varann, liksom.

Så första behandlingen med stronghold är gjort, så nu är det 14 dagar till nästa strongholdbehandling & efter den så är det 14 dagar till den sista behandlingen. Efter detta så hoppas jag att grabbarna♥ får vara friska läääääänge :)

När jag skulle rengöra örat på Raven så var han sååå duktig :) Även när han fick sina örondroppar :) En väldigt bra vovve att träna på, jag är ju inte så haj på det där att rengöra & peta ner i örat på dom, men jag kanske blir tack vare att Raven är så duktig :) + att jag vet ju att jag har världens bästa Hundfröken :) Hon är verkligen en Ängel♥

Man blir trött av att vara en Duktig pojke ;)




Jag har sagt "Du är en Duktig pojke" måååånga gånger nu när Dahnino behandlas, efter varje grej vi gjort så har jag sagt det & han har fått belöning, så nu när jag frågar Raven om han vill vara Duktig pojke? så kommer han som ett skott, sötplutten där♥



koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0