gronstacity -

♥ Dahnino ♥

PUBLICERAT ♥2011-12-15 @ 05:05:00
Igår när jag kom hem vid 15.30 så gick jag ut med grabbarna i det härliga vädret :) Vi var ute i nästan 2 timmar :)
När vi kom in så efter ett tag så la sig grabbarna, alldeles trött av utevistelsen, jag satt mig å käkade & precis när jag skulle plocka undan så börjar Dahnino gå runt, slicka sig om nosen, om & om igen, han är verkligen besvärad... Jag tänkte men vad är det som händer???? Det kom så plötsligt, från ena sekunden till den andra. Jag försökte kolla honom i nosen om han hade nått där som irriterade men jag kunde inte se nått, jag grävde honom i munnen men hittade inget där heller... Man blir ju alldeles konstig, liksom... Han fortsatte att gå runt, slicka sig om nosen, började dregla & man är ju som man är, tror ju det värsta direkt... Magomvridning, var min första tankte, aa, nu kommer han att dö, miiiinst :'( Helt hysteriskt så ringer jag till Bästa hundfröken men hon svarade inte, för hon hade ju kurs. Jag provar 3 gånger, men inget svar... Ja men hallå?? Kanske jag ska ringa veterinären, pucko man är, men man blir ju som man blir ;) Tur att Nicoline var hemma, så hon kunde tala om vad jag skulle söka på :) Så vid 18.45 så ringde dom upp från veterinärhuset, jag var så nervös att Dahnino var dödssjuk så jag började grina när dom frågade hur det var med honom, min älskade lilla plutt♥ veterinären frågade om jag skulle avvakta... Men aldrig, bättre att åka en gång för mycket, jag skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle bli nått tok.

Vi kom ner strax före kl 20. Dom tog blodprov, tempen (ingen feber) klämde å kände, han fick lugnande så att dom kunde kolla ordentligt + att dom gjorde röntgen. Det var iaf inte magomvridning, snacka vilken LÄTTNAD :D Han hade väldigt fula halsmandlar + väldigt röd i ögonen (men det brukar han kunna vara när vi varit ute & speciellt när det är blåsigt) Vi ska ner igen, nu på morgonen, vi ska vara där strax före kl 8.

Vi kom hem när klockan var närmare 23. Så jag somnade väl efter kl 24 nångång & klockan 3 så ville Dahnino ut, sen låg han ute till klockan var över 4. Så jag är tröttast.se ;) Men jag får lägga mig tidigt ikväll :)

Nää, dax att göra sig klar & gå ut med grabbarna, innan det är dax att fara till stan vid 6.30 så man vet att man kommer i tid :)


koMMenTarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0